nedeľa 25. apríla 2010

Fejtónovým perom - 6.týždeň

Milí rýdzi slovenskí priatelia, všeslováci ako repy!
Dovolím si Vás dotvarovať, že som mierne dušeotrasená kmencobou nášho jazyka, ktorú sa snažíte docieliť. Dozvedela som sa o tom včera, keď mi na môj hybník zaďalekozvukovala moja dobrá priateľka. Urýchlene som zapla svoj prenosník a vyhľadala si potrebné dotvárne. Keďže bolo trochu chladnejšie a ja som sedela na predstreší, tak som sa počas tejto činnosti zabalila do huňanky a pre dotvorenie večernej nálady som vyjedala z misky nádrbelky z dedkovej záhradky, na ktorú sme si mimochodom vzali nehnuteľnicu.

Možno sa spýtate, prečo pri takej teplote sedím na predstreší, ale moja mama pozerá v rozvide nejakú nepočúvateľnú samospeváčku, tak pred tým musím utekať. To je predsa správnomyseľné!

Ale odbočujem. Viete, som tak trochu nezľudník a preto, keď nadíde možnosť sa aspoň trochu z niečoho vyrozprávať, čo i len cez mlunopis, tak to rada využijem. Som veľkým obdivovateľom slovenskej obroboty, ale čo je veľa, to je veľa!(Myslíte si, že je vhodné a namieste teraz použiť i pripomenúť slovo multiobrobotníctvo?)

Minule som bola ako posolkyňa vo Francúzsku. Milí priatelia, práve anglicizmy, spoločné toľkým jazykom, mi dovolili im porozumieť v plnej miere!

S Vašou predpisbou jednoducho nesúhlasím. Predsa len, mám za sebou už polovicu cesty k strednému veku a v tak pokročilom období života sa učiť novým veciam je skutočne náročné, keď je moja reč natoľko vybokozorená a ľahko sa ma dá podľa nej vytotožniť.

Lúčim sa s Vami so srdečným pozdravom a dúfam, že tento mlunopis neskončí v smeťopise.

R.D.

P.S.: Mohli by ste, prosím Vás, do prípadnej odpovede zahrnúť aj počet nahliadnutí do slovníka, ktoré ste vykonali počas čítania tohto mlunopisu kvôli preopáčbe? Vďaka.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára